pomiń nawigację
Pierwszy ośrodek

na terenie powiatu żywieckiego
oferujący usługi z zakresu rehabilitacji weterynaryjnej!

"Serce człowieka można poznać po tym, jak traktuje zwierzęta"

Immanuel Kant

"Spójrz swojemu psu w oczy i spróbuj ponownie powiedzieć, że zwierzęta nie mają duszy."

Wiktor Hugo

Nasze usługi

Magnetoterapia

Magnetoterapia, a dokładniej terapia polem magnetycznym, jest zabiegiem fizykalnym, wykorzystującym działanie lecznicze pola magnetycznego o niskiej częstotliwości. Terapia polem magnetycznym jest nieinwazyjną formą leczenia, która może działać jako forma łagodzenia bólu w przewlekłych stanach zwyrodnieniowych i która może przyśpieszyć powrót pacjenta do zdrowia po urazach. Magnetoterapia przyśpiesza proces tworzenia zrostu kostnego. Wykazuje działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne i przeciwobrzękowe, nasila regeneracje tkanek miękkich. Gips i wszelkiego rodzaju opatrunki a także elementy metalowe wykorzystywane w ortopedii weterynaryjnej, nie stanowią bariery dla wykonania zabiegu magnetoterapii.

Laseroterapia wysokoenergetyczna

Laser wysokoenergetyczny ( terapeutyczny )  IV / HILT - najnowocześniejsza generacja laseroterapii w fizjoterapii weterynaryjnej, polegająca na wykorzystaniu wiązki światła. Dzięki swojej generacji można w sposób bardzo precyzyjny dobrać parametry terapii w zależności od schorzenia pacjenta. Terapia ma działanie biostymulacyjne, przeciwbólowe i przeciwzapalne.

Elektroterapia

Elektroterapia to fizjoterapeutyczna i rehabilitacyjna metoda leczenia różnych schorzeń ortopedycznych i neurologicznych, szczególnie tych powodujących ostry i przewlekły ból. Dodatkowe zastosowanie obejmuje zapobieganie i leczenie zaników mięśniowych. Zabieg polega na przyłożeniu elektrod w poszczególne części ciała zwierzęcia, przez które następnie przepuszcza się prąd. Dobór parametrów, rodzaj prądu uzależniony jest od danej jednostki chorobowej i efektu terapeutycznego, jaki chcemy uzyskać.

Fala uderzeniowa

W rehabilitacji weterynaryjnej wykorzystywana jest fala uderzeniowa radiacyjna. ( RSWT- Radial Shockwave Therapy ) Jest to fala akustyczna, którą wyróżnia szybki wzrost ciśnienia i wysoka amplituda. Wewnątrz aplikatora, którego wykorzystuje się w terapii, jest napędzany powietrzem pocisk, który uderzając we wnętrze głowicy wytwarza falę uderzeniową, a ta rozchodzi się po tkankach pacjenta. Efektem tego jest długotrwałe działanie przeciwbólowe, stymulacja procesów naprawczych.

Ultradźwięki-Sonoterapia

Sonoterapia- terapia z wykorzystaniem fal akustycznych o wysokiej częstotliwości, dobroczynnie wpływa na organizm, poprzez; mikromasaż w trybie pulsacyjnym, lub ciągłym dając efekt termiczny, działając rozluźniająco na tkanki. Zmniejsza napięcie mięśniowe, wpływa na regeneracje nerwów oraz działa przeciwbólowo.

Kinezyterapia

Kinezyterapia to indywidualny program usprawniania pacjenta. Może być ona pasywna z pomocą terapeuty lub aktywna, za pomocą ćwiczeń, gdzie wymagają zaangażowania zwierzęcia. Do ćwiczeń aktywnych wykorzystuje się poduszki sensoryczne, piłki rehabilitacyjne, tor Cavalettiego i inne. Celem ćwiczeń aktywnych jest m.in. poprawa propriocepcji, wzmocnienie mięśni, poprawa zakresu ruchu stawów.

zobacz pełną ofertę »

O mnie

Paulina Sternal-Kantyka

TECHNIK WETERYNARII, ZOOFIZJOTERAPEUTA

Ukończyłam technikum weterynaryjne w Nowym Targu w 2009 roku. Tytuł zoofizjoterapeuty zdobyłam w 2018 roku we Wrocławiu pod patronatem Dolnośląskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej. Również w 2018 roku ukończyłam certyfikowany kurs pierwszej pomocy Inicjatywy RECOVER CPR BLS na platformie e-learningowej, organizowany przez eCornell- Cornell University w Nowym Jorku. Regularnie uczestniczę w szkoleniach o tematyce fizjoterapii zwierząt jak i konferencjach weterynaryjnych.

W latach 2009- 2016 pracowałam w Gabinecie weterynaryjnym " Med-Wet" w Bielsku-Białej. W latach 2016-2021 w Klinice weterynaryjnej "Vetka" w Bielsku-Białej, specjalizującej się w chirurgii narządu ruchu i ortopedii psów i kotów, którym niejednokrotnie brakowało wsparcia zoofizjoterapeutycznego, dlatego też podjęłam decyzję o kształceniu się w zakresie rehabilitacji weterynaryjnej.

Z pasji, wieloletniej współpracy u boku lekarzy weterynarii, poszerzenia świadomości na temat fizjoterapii weterynaryjnej powstał Vital Vet Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt, skupiający się zwalczaniu przyczyny bólu narządu ruchu u zwierząt towarzyszących.

Moi pacjenci , to pacjenci z problemami ortopedycznymi, neurologicznymi. Pomagam przywrócić sprawność pacjentów mających problemy przeciążeniowe, zwyrodnieniowe a także tym, w wieku senioralnym, które potrzebują szczególnej uwagi. Każda terapia poprzedzona jest oceną funkcjonalną pacjenta na cele fizjoterapii w oparciu o diagnozę lekarza weterynarii. Układając plan fizjoterapii skupiamy się na danej dysfunkcji pacjenta, uwzględniając aspekty danej jednostki chorobowej oraz behawioralne zwierzęcia.

Skontaktuj się ze mną , aby dowiedzieć się, jak mogę pomóc Twojemu czworonogowi.

Z poważaniem,

Paulina Sternal-Kantyka

Wskazania do rehabilitacji weterynaryjnej

•    po zabiegach ortopedycznych i neurochirurgicznych
  •    dla poprawy komfortu życia zwierząt, których choroby ortopedyczne mają podłoże wrodzone i towarzyszy im ból
  •    kulawizny, przykurcze mięśni, a także przy zanikach masy mięśniowej
  •    w celu przyśpieszenia sprawności po złamaniach kości kończyn lub w wyniku długotrwałego unieruchomienia (gips, opatrunek usztywniający)
  •    jako terapia odchudzająca dla psów z nadwagą
  •    trening kondycyjny psów wystawowych , sportowych i pracujących
  •    trudno gojące się rany gdzie, leczenie farmakologiczne nie przyniosło efektu
  •    w celu podniesienia komfortu zwierzętom w wieku senioralnym, którym towarzyszą zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa i stawów
  •   alternatywa dla długotrwałego stosowania obciążającej organizm farmakologii
  •   dla podniesienia sprawności zwierzętom ze schorzeniami neurologicznymi gdzie towarzyszą porażenia ,     niedowłady, ból
  •   urazy stawów , ścięgien i mięśni
  •   zapalenie stawów i ścięgien
  •   choroby szczeniąt w wieku wczesnorozwojowym

Istnieje możliwość dojazdu na wizytę domową
(na terenie powiatu żywieckiego, oraz miejscowości ościennych powiatu bielskiego przyległych do Łodygowic)
po wcześniejszym ustaleniu terminu telefonicznie pod numerem 728 339 190 , mailowo lub poprzez FB @vitalvet.rehabilitacja

Pierwsza wizyta

Przed pierwszą wizytą prosimy o kontakt telefoniczny w celu umówienia wizyty.

Prosimy o zabranie ze sobą dokumentacji weterynaryjnej.

Na pierwszej wizycie prowadzony będzie wywiad z opiekunem oraz zostanie przeprowadzone badanie na cele fizjoterapii po którym, ustalimy plan terapii. Pierwsza wizyta to czas na adaptacje zwierzęcia do nowego miejsca i sprzętu.

Jeśli zwierzę wykazuje objawy strachu lub agresji, zabierz ze sobą kaganiec.

Na wizytę powinien przybyć pełnoletni opiekun zwierzęcia.

Zamknij ×