pomiń nawigację

Nasze usługi

Magnetoterapia

Magnetoterapia, a dokładniej terapia polem magnetycznym, jest zabiegiem fizykalnym, wykorzystującym działanie lecznicze pola magnetycznego o niskiej częstotliwości. Terapia polem magnetycznym jest nieinwazyjną formą leczenia, która może działać jako forma łagodzenia bólu w przewlekłych stanach zwyrodnieniowych i która może przyśpieszyć powrót pacjenta do zdrowia po urazach. Magnetoterapia przyśpiesza proces tworzenia zrostu kostnego. Wykazuje działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne i przeciwobrzękowe, nasila regeneracje tkanek miękkich. Gips i wszelkiego rodzaju opatrunki a także elementy metalowe wykorzystywane w ortopedii weterynaryjnej, nie stanowią bariery dla wykonania zabiegu magnetoterapii.

Laseroterapia wysokoenergetyczna

Laser wysokoenergetyczny ( terapeutyczny )  IV / HILT - najnowocześniejsza generacja laseroterapii w fizjoterapii weterynaryjnej, polegająca na wykorzystaniu wiązki światła. Dzięki swojej generacji można w sposób bardzo precyzyjny dobrać parametry terapii w zależności od schorzenia pacjenta. Terapia ma działanie biostymulacyjne, przeciwbólowe i przeciwzapalne.

Elektroterapia

Elektroterapia to fizjoterapeutyczna i rehabilitacyjna metoda leczenia różnych schorzeń ortopedycznych i neurologicznych, szczególnie tych powodujących ostry i przewlekły ból. Dodatkowe zastosowanie obejmuje zapobieganie i leczenie zaników mięśniowych. Zabieg polega na przyłożeniu elektrod w poszczególne części ciała zwierzęcia, przez które następnie przepuszcza się prąd. Dobór parametrów, rodzaj prądu uzależniony jest od danej jednostki chorobowej i efektu terapeutycznego, jaki chcemy uzyskać.

Fala uderzeniowa

W rehabilitacji weterynaryjnej wykorzystywana jest fala uderzeniowa radiacyjna. ( RSWT- Radial Shockwave Therapy ) Jest to fala akustyczna, którą wyróżnia szybki wzrost ciśnienia i wysoka amplituda. Wewnątrz aplikatora, którego wykorzystuje się w terapii, jest napędzany powietrzem pocisk, który uderzając we wnętrze głowicy wytwarza falę uderzeniową, a ta rozchodzi się po tkankach pacjenta. Efektem tego jest długotrwałe działanie przeciwbólowe, stymulacja procesów naprawczych.

Ultradźwięki-Sonoterapia

Sonoterapia- terapia z wykorzystaniem fal akustycznych o wysokiej częstotliwości, dobroczynnie wpływa na organizm, poprzez; mikromasaż w trybie pulsacyjnym, lub ciągłym dając efekt termiczny, działając rozluźniająco na tkanki. Zmniejsza napięcie mięśniowe, wpływa na regeneracje nerwów oraz działa przeciwbólowo.

Kinezyterapia

Kinezyterapia to indywidualny program usprawniania pacjenta. Może być ona pasywna z pomocą terapeuty lub aktywna, za pomocą ćwiczeń, gdzie wymagają zaangażowania zwierzęcia. Do ćwiczeń aktywnych wykorzystuje się poduszki sensoryczne, piłki rehabilitacyjne, tor Cavalettiego i inne. Celem ćwiczeń aktywnych jest m.in. poprawa propriocepcji, wzmocnienie mięśni, poprawa zakresu ruchu stawów.

Bieżnia sucha

Bieżnia sucha (lądowa), pozwala kontrolować tempo i ruch psa, a jednocześnie zapewnia spójność, która utrzymuje psa w skupieniu i pomaga mu się skoncentrować. Szczególnie ważne jest to u psów policyjnych, ratowniczych. Sprawdza się ona również u psów wystawowych i trenujących sporty kynologiczne. W rehabilitacji weterynaryjnej, trening na bieżni ma za zadanie przyśpieszyć powrót do zdrowia po zabiegach ortopedycznych i neurochirurgicznych.

Masaż

U psów i kotów stosuje się go w leczniczo lub profilaktycznie, a działanie jest zależne od zastosowanej przez nas techniki. Można wykonać go na wybranej partii ciała lub na całym ciele. Wskazaniem niewątpliwie będą stany po unieruchomieniu kończyn, w dolegliwościach bólowych różnego pochodzenia, rehabilitacji pozabiegowej, w przykurczach mięśniowych, w bliznach tkanek miękkich, gdzie dodatkowo stosuje się elementy technik manualnych w terapii blizny.

❮ wstecz

Zamknij ×